Regulacja wysokości a geometria zawieszenia
Regulacja wysokości a geometria zawieszenia
Ogólnie chodzi mi o to które kąty i jak się zmieniają. Z przodu testowałem iż zmienia się pochylenie kół (przy obniżeniu mamy większy negatyw), a zbieżność zostaje bez zmian. Zastanawia mnie tylko jak się ma sprawa z tyłem. Oczywiście w kwestii pochylenia koła będzie tak samo, ale nie wiem czy zbieżność nie ulegnie zmianie, a jeżeli ulega to w którą stronę?
Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia
Co skłoniło Cię do zastanowienia się czy zbieżność zależy od wysokości ?
Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia
Fakt iż inaczej ustawiam wysokość przodu na tor inaczej na drogę. Teraz z tyłu dałem wyższym profil opony i zmniejszyłem negatywy. Opona zaczęła trzeć o nadkole i wizualnie też to średnio wyglądało więc podniosłem tył.
Dosyć ciężko reguluję się wysokość tyłu, ale zastanawiam się czy jednak nie obniżać pod torowe 18tki. Aby w ogóle rozważać taką opcję muszę wiedzieć czy zbieżność się zmienia czy nie, a jest to zależne od konstrukcji zawieszenia. W EVO ponoć się zmienia. W M3 e46 z przodu się nie zmienia i zastanawia mnie jak sprawa ma się z tyłem.
Dosyć ciężko reguluję się wysokość tyłu, ale zastanawiam się czy jednak nie obniżać pod torowe 18tki. Aby w ogóle rozważać taką opcję muszę wiedzieć czy zbieżność się zmienia czy nie, a jest to zależne od konstrukcji zawieszenia. W EVO ponoć się zmienia. W M3 e46 z przodu się nie zmienia i zastanawia mnie jak sprawa ma się z tyłem.
Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia
Kostek pytałem o tył, źle napisałem pytanie. Co skłoniło Cię do zastanowienia się czy zbieżność z tyłu jest zależna od wysokości ?
Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia
Chyba odpowiedziałem na to pytanie
W skrócie od niedawna moje koła (opona + felga) drogowe są sporo większe od torowych i chciałbym ustawiać wysokość adekwatnie do koła. Poza tym pod kątem pochylenia koła też jest to plus. Na drogę mam mniejsze negatywy a na tor większe. Jeżeli koła tylne wraz z obniżeniem zawieszenia ustawiają nam się coraz bardziej rozbieżnie to też byłby to plus. Ustawiłbym na 0 przy pełnym obniżeniu a na drogę miałbym zbieżnie. Jężeli zmieniałaby się odwrotnie to ustawiłbym raz i nie ruszał 


Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia
Nadal nie mogę zrozumieć (a potrzebuje). Co powoduje, że uważasz, że wraz z negatywem zmienia się zbieżność ?
Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia
wraz z negatywem zmienia sie promien zataczania a nie zbieznosc czyli tendencja do wjezdzania kol do wewnatrz. To tak jak z jazda na rowerze. Im bardziej przechylony rowerzysta tym bardziej skreca. Podobnie jest z promieniem zataczania.
Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia
ja sprawdzę w e36 doświadczalnie w tym tygdoniu i mam nadzieję, że zbieżnosć się zmieni wraz z wyższymi spręzynami na tylerypik pisze:Nadal nie mogę zrozumieć (a potrzebuje). Co powoduje, że uważasz, że wraz z negatywem zmienia się zbieżność ?
próbując to sobie wyobrazić, myślę, że jezeli śruba mocująca dużą tuleję wahacza wleczonego do budy nie jest prostopadła do osi przód tył, to obrót wahacza wokół niej zmieni zbieżność
Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia
Nie twierdzę iż zmiana negatywu jest związana ze zmianą zbieżności. Zastanawiam się tylko czy ze zmianą wysokości zmienia się zbieżność.rypik pisze: Co powoduje, że uważasz, że wraz z negatywem zmienia się zbieżność ?
Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia
No właśnie do tego piję, dlaczego się nad tym zastanawiasz, co Cię skłoniło do tego.
Pytam z dociekliwości.
Ja odpowiedź już znam
Pytam z dociekliwości.
Ja odpowiedź już znam

Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia
Już nie raz na to pytanie odpowiadałem. Z przodu wiem że zmienia się tylko negatyw i to sposób korzystny dla mojego użytkowania. Na tor opuszczam na drogę podnoszę.rypik pisze:No właśnie do tego piję, dlaczego się nad tym zastanawiasz, co Cię skłoniło do tego.
Pytam z dociekliwości.
Tył teraz podniosłem ze względu na większe koło drogowe, a koło torowe jest ewidentnie mniejsze i zawieszenie można opuścić. Negatywy podobnie jak z przodu zmienią się odpowiednio do zastosowania, ale pytanie jak zbieżność. Nawet chciałbym żeby się zmieniała ale w konkretną stronę. Wówczas na tor miałbym 0 a na drogę o tyle zbieżnie o ile się zmieni.
To może się podzielJa odpowiedź już znam
